Space Motion FRPG
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Karakteralkotás - Útmutató és szabályzat

Go down

Karakteralkotás - Útmutató és szabályzat Empty Karakteralkotás - Útmutató és szabályzat

Témanyitás by Extralarge Vas. Jan. 03, 2016 3:19 pm

A KARAKTERRŐL RÖVIDEN

A fórum alapú szerepjátékok két legfontosabb eleme a játéktér és a karakter. Karakter nélkül a játéktér csupán félkarú óriás; kell valami, és kell valaki, aki pezsegő élettel tölti fel az üresen tátongó témákat. A játékos egy úgynevezett karaktert irányít a játék során, melyet a fórum szabályait szem előtt tartva, a való élet körülményeit és szeszélyeit figyelembe véve teljesen saját elképzelés alapján hozza létre.

A karakter felépítése több egységre különül el. A legfontosabb az előtörténet, amelyben részletesen kifejtjük a karakter életét és sorscselekményét addig a pontig, amikor a játék elkezdődik, amelyet a fórumon jelennek értünk.

A játéktérre csak azok a karakterek írhatnak, amelyek már moderátor által ellenőrzött és elfogadott előtörténettel rendelkeznek, és ez által elnyerték a Játékos Karakter státuszt. Egy fórum alapú szerepjáték életében a karaktereket több szempont alapján kategorizáljuk, így tudjuk megkülönböztetni őket fontosságuk és szerepük figyelembevételével. Ez a rendszer hasonló elven működik, mint egy könyv vagy film elkészítése során a főszereplő / mellékszereplő fogalmának meghatározása.

A JÁTÉKOS KARAKTER egyet jelent a Játékos által létrehozott és a játéktéren megformált valamint mozgatott fiktív személlyel. Moderátor által ellenőrzött és elfogadott előtörténettel, kidolgozott megjelenéssel és személyiséggel rendelkező karakter, amelyet egy adott játékos irányít. A Játékos Karakternek joga van a játéktéren szerepelni, kalandban részt venni, más Játékosok számára kalandot mesélni. A Játékos Karakter a fórum teljes jogú felhasználója, a szerepjáték kulcsfontosságú, az adott játékos által mozgatott figurája.

A NEM JÁTÉKOS KARAKTEREK tipikus mellékszereplők, barátok és támaszok, akik a Játékos Karakter munkáját segítik a mindennapokban, vagy egyszerűen közeli hozzátartozók, családtagok, rokonok. A Nem Játékos Karakter nem rendelkezik külön előtörténettel, a megjelentetése a Játékos Karakter előtörténetében szükségeltetik, akihez hozzátartozik. Valójában olyan a háttérben megbújó figurák, akik fontos szerepet látnak el, de a játékos nem köréjük építi a történetét, hanem az általa létrehozott főszereplő, azaz Játékos Karakter életét részesíti előnyben.

Fórumunkon lehetőség van egyes Nem Játékos Karakterek teljes érvényű megjelenítésére és kijátszására, ilyenkor a Játékos meghirdetheti a keresett karaktert a többiek számára.

Nem Játékos Karakterek között négy csoportot különböztetünk meg rendeltetésük és a játék során a karakter életében betöltött szerepük alapján. A Nem Játékos Karakterek mennyiségét és milyenségét a Játékos Karakter fejlettségi szintje határozza meg, amelynek kiszámításáról részletesebben a Karakterfejlődés témában olvashattok.

- - > Harcoló NJK

Fegyverkezelési tudással rendelkező, korábban vagy katonai szolgálatot teljesítő vagy fegyveres kiképzésében résztvevő vagy bármilyen egyéb módon fegyveres tapasztalatot szerző személy, aki a Játékos Karakter dolgát alaposan megkönnyíti. Harcoló NJK-nak minősül minden olyan Nem Játékos Karakter, aki folyamatosan a Játékos Karakter mellett dolgozik, könnyű- vagy nehéz fegyverzetet visel.

- - > Beosztott NJK

A Beosztott Nem Játékos Karakterek általában olyan személyek, akik a Játékos Karakterek állandó segítői és támogatói, kalandozó társai. Fegyveres képzettséggel nem vagy csekély mértékben rendelkeznek, de minden más egyéb speciális tudást elsajátíthattak. Beosztott NJK-nak minősül például egy kereskedő, aki a Játékos Karakter zsoldoscsapatának állandó ellátmányozója, vagy egy teherhajó pilóta, aki a Játékos Karakter kompániájának és adott esetben csillaghajójának remek képességű sofőrje.

- - > Általános NJK

Azon Nem Játékos Karakterek népes csoportja, akik nem állnak napi kapcsolatban a Játékos Karakterrel, és előfordulhat, hogy egész életükben csupán egyszer találkoztak, akkor is csak pár szó erejéig. Az Általános NJK nem tartozik közvetlenül a Játékos Karakterhez, és a játékos döntései nincsenek hatással rá. Általános NJK például egy csapos a kocsmában, egy utcalány egy egyszeri éjszakai kaland során, egy utadba vetődött kalandor, aki gyorsan tovább is áll vagy bármely más járókelő. Az Általános Nem Játékos karakterek jellegükből adódóan korlátlan mennyiségben szerepelhetnek, szigorúan addig, ameddig nem juttatják jelentős előnyhöz a Játékos Karaktert.

- - > Speciális NJK

Speciális Nem Játékos Karakternek azok az illetők minősülnek, akik folyamatosan segítik a Játékos Karaktert, de befolyásos kapcsolatokkal és / vagy átlagon felüli képességekkel rendelkeznek több jártasság tekintetében. Egy Speciális NJK kezdő karakter számára nem birtokolható, a későbbi kalandok során moderátori vagy kalandmesteri jutalomként nyerhetőek el. A játékos felkérheti a kalandmestert egy olyan történet lemesélésére, amelynek során Speciális, tehát befolyásos ismertséggel vagy különleges adottságokkal rendelkező Nem Játékos Karaktert szerez, de ezt mindig csak mesélő által felügyelt kalandban teheti meg!

A Csillagok háborúja filmek, könyvek és játékok, azaz a hivatalosan elfogadott kánon művekben szereplő fontos karakterek egytől-egyig Speciális Karakternek minősülnek. A Speciális Karakter státuszt adott esetben egy, a játékos által létrehozott karakter is elnyerheti, ha a moderátor minősége, tartalma és terjedelme alapján arra érdemesnek találja. Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a Speciális Karakter rangot soha ne kérjétek a Moderátoroktól! Előfordulhatnak olyan pályázatok, amelyek egy-egy fontosabb, tehát Speciális Karakter megszemélyesítésére irányulnak. Ennek során különböző feltételeket szabunk, amelyek teljesítésével egy játékos elnyerheti valamely főbb karakter irányítását, de lehetőség adódhat olyan pályázatokra is, amelyek során egyénileg elkészített karakterek indulhatnak ilyen pozícióval.

ELSŐ LÉPÉSEK

Egy karakter elkészítése előtt a játékos fejében körvonalazódik egy gondolat, amelyből később elkészül a nagy mű, a játékos első karaktere a fórumon. Az első ihlethez számtalan lehetőség szolgálhat kezdőlökésként vagy forrásként, azonban ajánljuk számotokra egy már előre kiválasztott, és a fórumon még nem megjelenített színészt, aki a külső megjelenést biztosítja a karakteretekhez. Az előtörténet megírása során sokkal könnyebb egy jól elképzelhető minta alapján dolgozni, és tökéletes párhuzamot vonni megjelenés és személyiség, valamint életút között. Utóbbi a legfontosabb, és a legmeghatározóbb a karakter későbbi játékra nézve. A karakter előtörténete rögzíti ugyanis mindazon múltbeli eseményeket és sorsfordító kulcsmozzanatokat, amelyek az általad kitalált formájúvá és személyiségűvé alakították a karaktert. Az előtörténetben különböző, a karakter életére nagy hatással és befolyással levő szereplők felbukkanása is fontos pillanat, hiszen a Nem Játékos Karakterek is hasonló módon kapcsolódnak egy-egy Játékos Karakterhez.

Miután realizálódott bennünk a gondolat, és úgy gondoljuk, hogy itt az ideje nekiveselkedni a karakter elkészítésének, fontos szem előtt tartanunk néhány szempontot, amely jó alapként szolgálhat az előtörténet megírása során. Megjegyezendő továbbá, hogy a karakterek előtörténetét színesebbé teszi a képi illusztráció, de a felhasznált képi anyagok csak meghatározott méretben tölthetőek fel, úgy, hogy a fórum kinézete ne csússzon szét! Regisztrációs kulcs: Ugye, te is elolvastad? A hatalmas méretű vagy erotikus, pornográf és túlzottan szadista jellegű képeket a moderátorok azonnal törlik! A hozzászólás szerkesztése során ügyelj a beillesztett képek arányos méretszabására.

A karakter előtörténetét valamely moderátor vagy adminisztrátor bírálja el. A karakterkaszt, a kezdő szint és kezdő TP érték meghatározása is a moderátor vagy adminisztrátor feladata, de a játékos feltüntetheti a karakter előtörténetében a karakter foglalkozásának figyelembevételével az általa javallott kasztot, melyet az ellenőrzést végző staff tag csak abban az esetben bírál felül, ha a kasztbesorolást semmiképp sem találja megfelelőnek.

KARAKTERLAP MINTA

Az alábbiakban egy mintasémát közlünk, amely az előtörténetek elkészítéséhez nyújt segítséget.

NÉV: Tetszőleges, általánosságban véve kereszt- és vezetéknév sorrendben, de a választott faj kultúrájának mindenképp megfelelő formában. Kerüljétek a földi hangzású nevek használatát, legyetek kreatívak és hangzatosak!
KOR: A fórumidő I. sz. 2181. év tavasz, ennek alapján számoljatok!
FAJ: Ember, Zenon, Byphsta, Jandath, Chyld, Mircle, Rahzgoul, Eterros. A választható fajokról a Játszható fajok, fajleírások témában olvashatsz bővebben.
NEM: A választott faj fiziológiájának megfelelően férfi / nő / hermafrodita.
KASZT: Tetszőlegesen választott a Karakterkasztok és képességek témában felsoroltak közül.
FOGLALKOZÁS: Tetszőleges.

MEGJELENÉS
A karakter küllemének részletes bemutatása. Lehetőleg több mondatban és sorban, érthetően és átláthatóan megfogalmazva írjátok le tetőtől-talpig az általatok elképzelt figurát, mintha kibújnátok a bőréből és szemrevételeznétek külsőre. Sebek, öltözködési szokások, tetoválások és egyéb ismertetőjegyek is részletezhetőek. Minél alaposabb egy külső leírás, annál könnyebb lesz elképzelni a játékostársaitok számára. Fontos, hogy a leírás illeszkedjen az általatok használt avatar alanyhoz!

JELLEM
A karakteretek világnézete, felfogása és életmódja, amely elvek szerint nap, mint nap tengeti az életét. Bár nem kérünk mindenre kiterjedő pszichológiai analízist, s egy komoly módon elkészített előtörténetből is következtethetünk a karakter belső profiljára, érdemes néhány sort áldozni erre a tulajdonságra, mivel a későbbiekben irányelvként szolgál a játékotok során! Egyúttal, egy előre meghatározott személyiségű karakter döntései, cselekedetei megmagyarázhatóak játékostársaitok számára a játéktéren, amely sok kellemetlen pillanattól óvhatja meg karaktereiteket.

ELŐTÖRTÉNET
A karakter elkészítésének sava-borsa koncentrálódik a karakter addigi életútja köré. Érdemes logikus szisztémán keresztül haladva felépíteni, egészen a gyerekkortól az ifjú éveken át egészen a felnőtt korig, vagy legalábbis addig a pontig, amíg a játék el nem kezdődik. Az előtörténet tartalmazza mindazon fontos eseményeket és meghatározó személyeket a karakter életében, amelyek olyanná formálták, amilyen. Az előtörténet a karakter egy olyan szerves és nélkülözhetetlen része, amely nélkül nem is létezik, és amelyből a későbbi játéka során is folyamatosan táplálkozik.

HA ELKÉSZÜLTÉL

Amennyiben úgy gondolod, nem tudod már tovább csűrni-csavarni karaktered eddigi életútját, és többször végigolvastad kiszűrendő a helyesírási valamint, és talán ez a legfontosabb, a tartalmi hibákat, itt az ideje hogy a Főszereplők fórumban a karaktered nevével egy új témát hozz létre! Ebbe a témába töltsd fel és formázd meg a karaktered előtörténetét, majd bökj rá a Submit gombra. A karakterek ellenőrzésének várható átfutási ideje maximum két hét. Ez alatt a két hét alatt az egyik moderátor ellenőrzés alá vonja a karakteredet, és legkésőbb az előtörténeted beküldésétől számított két héten belül meg is ejti az elsődleges bírálatot. Amennyiben már első körben mindent rendben talál, úgy egy üdvözlő üzenet formájában a karaktered témájában ezt hamarosan tudtodra hozza.

Ugyanakkor előfordulhatnak olyan tartalmi hibák, amelyek miatt a moderátor úgy dönthet, hogy egyelőre nem engedi a játéktérre az általad létrehozott karaktert. Semmi baj! A javítás lehetősége természetesen fenn áll. A moderátor kötelessége, hogy részletes magyarázatot adjon a hibáid feltárásakor, és mindenben támogasson az előtörténeted elkészítése során. Amennyiben kérdésed adódik, nyugodtan címezd privát üzenet formájában az előtörténeted ellenőrző moderátor felé! Hidd el, kimerítő és megfelelő választ fogsz kapni. Adott esetben kialakulhat egy olyan helyzet, mikor a nézőpontok szemben állnak egymással, és a moderátor és játékos véleménye nem egyezik. Ez esetben mindig a moderátor szava a döntő, és övé a végső szó. Amennyiben nem vagy hajlandó elfogadni a moderátor bírálatát, úgy a moderátor felszólíthat egy másik típusú vagy kasztú karakter megformálására.

A javítási lehetőségek száma korlátozott. Mivel három a magyar igazság, mi is ehhez a számhoz és korláthoz tartjuk magunkat. Az elsődleges bírálat sohasem tartozik a javítási lehetőségek közé! Az elsődleges bírálattól kezdődően számoljuk a három lehetőséget, melyekkel élhetsz, és amelyek során a karakteredet ellenőrző moderátor köteles mindenben segítséget nyújtani neked, kérdéseid alkalmával a rendelkezésedre állni.

Miután elfogadták az előtörténeted, igyekezz a Karakterlapok alfórumba és gyorsan készítsd el újonnan született karaktered adatlapját, amelyben a más Játékosokkal szembeni viszonyodat, a játéktéren megélt eseményeket, a fontosabb Nem Játékos Karakterek kilétét, vagyontárgyaidat, ingóságaidat, pontértékeidet jegyezheted fel. Amint elkészültél a karakterlapoddal, nincs más hátra, mint előre, birtokba is veheted a játékteret!
Extralarge
Extralarge
Adminisztrátor
Adminisztrátor

Posts : 67
Join date : 2016. Jan. 02.

Karakterlap
Kaszt: Mindenható (5. szint)
Szint:
Karakteralkotás - Útmutató és szabályzat Left_bar_bleue133/160Karakteralkotás - Útmutató és szabályzat Empty_bar_bleue  (133/160)
TP: 11

Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére

- Similar topics

 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.